CV-esimerkki vastaanottovirkailija: Vinkit ja ilmainen opas

Etsitkö tapaa esitellä itsesi ihanteellisena vastaanottovirkailijana? Olet oikeassa paikassa. Tässä artikkelissa jaamme käytännön vinkkejä ja yksityiskohtaisia esimerkkejä, jotka auttavat sinua kuvaamaan taitojasi ja kokemustasi vakuuttavasti. Ryhdy kirjoituspuuhiin avustuksellamme ja luo täydellinen CV helposti.

Luo oma CV nyt
CV-esimerkit Vastaanottovirkailija

Miten kirjoittaa vastaanottovirkailijan CV?

Aivan ensimmäiseksi on tärkeää ymmärtää, mitä tehtäviä vastaanottovirkailijan työhön kuuluu. Yleensä tämä tarkoittaa toimisto- ja hallinnollisia tehtäviä. Vastaanottovirkailija on usein vierailijan ensimmäinen kontakti yrityksen kanssa, joten vastuu on merkittävä. Vastaanottovirkailijana asetat asiakkaan, vieraan tai toimeksiantajan keskiöön ja tarjoat hänelle optimaalista palvelua. Työ vaatii vieraanvaraisuutta, moninaisia hallinta-, organisointi- ja suullisia taitoja sekä kykyä työskennellä paineen alla.

Työn laaja-alaisuuden vuoksi yrityksen voivat määritellä vastaanottovirkailijan tehtävän eri tavoin. Lue työpaikkailmoitus huolellisesti selvittääksesi, mitkä tehtävät ja vastuut yritys mieltää vastaanottovirkailijan työtehtäviksi. Voi esimerkiksi olla, että tavanomaisten työtehtävien lisäksi sinulta odotetaan hallinnollisia töitä, kuten laskujen kirjaamista tai kirjanpidon avustustehtäviä. Lue työpaikkailmoitus tarkasti selvittääksesi yrityksen toiveet ja tarpeet. Pohdi sitten, mitä olennaisia kokemuksia, taitoja ja koulutusta sinulta löytyy.

Henkilökohtaiset tiedot

Henkilökohtaiset tietosi ovat välttämättömiä rekrytoijille yhteydenoton kannalta. Mainitse siksi CV:si yläosassa etu- ja sukunimesi, tavoittelemasi tehtävä, sähköpostiosoitteesi, puhelinnumero sekä osoitteesi.

LinkedIn-profiilin lisääminen CV:hen on aina hyvä veto. Vastaanottovirkailijana on tärkeää näyttäytyä edustavana, sillä olet yrityksen ensimmäinen yhteyshenkilö. Käytä siis CV:ssäsi asiallista valokuvaa. Vakuuttava kuva jää rekrytoijien mieleen.

Nimi: Sanni Nieminen

Tehtävä: Vastaanottoapulainen

Osoite: Anderssoninkatu 27, 00100 Helsinki

Puhelin: +358 40 123 4567

Sähköpostiosoite: [email protected]

Syntymäaika: 3. toukokuuta 1991

LinkedIn: /in/sanninieminen

Profiiliteksti

CV-profiili on lyhyt teksti, jossa esittelet itsesi ja kerrot motivaatiostasi, osaamisestasi ja tavoitteistasi. Profiili kertoo, kuka olet ja miksi sopisit tähän tehtävään. Mikä on motivaatiosi? Mitkä asiat kiinnostavat sinua? Mitä haluat saavuttaa ja mitä olet saavuttanut?

Vastaanottovirkailijana sinulla on oltava erinomaiset viestintä- ja organisointitaidot. Asiakaspalveluun keskittyminen sekä kyky pysyä positiivisena ammattilaisena on tärkeää. Tärkeää on myös korostaa näitä keskeisiä ominaisuuksia profiilissasi; ne kielivät pätevyydestäsi.

Olen innostunut ja ammattimainen vastaanottovirkailija, jolla on vahvat viestintätaidot ja loputonta intoa asiakaspalveluun. Hallitsen tehokkaasti useita samanaikaisia tehtäviä luoden samalla lämpimän ja kutsuvan ilmapiirin. Kykenen pysymään rauhallisena ja järjestäytyneenä stressaavissa tilanteissa, mikä on omiaan luomaan positiivisen työympäristön. Perinteisten työtehtävien lisäksi minulla on kokemusta hallinnollisista tehtävistä. Olen kunnianhimoinen ja pyrin jatkuvaan kehitykseen.

Työkokemus

Mainitse kaikki vastaanottovirkailijan työhön liittyvät tehtävät. Kuvaile niitä sekä vastuitasi lyhyesti. Älä ujostele saavutuksiasi, vaan ilmaise ne rohkeasti numeroina tai prosentteina.

Onko sinulla vain vähän täsmällistä työkokemusta? Myös esimerkiksi myyjän tai asiakaspalvelijan tehtävät ovat hyödyksi vastaanottovirkailijana.

Vastaanottovirkailija – Hotel & Spa Resort Järvisydän
syyskuu 2020 – nykyhetki

  • Olen vastuussa vastaanotosta, mukaan lukien asiakkaiden vastaanotto ja avustaminen.
  • Käsittelen saapuvia puheluita ja vastaan asiakkaiden kysymyksiin.
  • Hallinnoin kokous- ja ajanvarauskalentereja.
  • Huolehdin siististä ja järjestelmällisestä vastaanottotilasta.
  • Kehitin asiakaspalautejärjestelmän, joka vei asiakaspalvelun uudelle tasolle.

Vastaanottovirkailija, Scandic Grand Marina
maaliskuu 2018 – elokuu 2020

  • Vastaanotin hotellivieraita ja avustin heitä sisään- ja uloskirjautumisessa.
  • Tarjosin tietoa hotellin palveluista, paikallisista nähtävyyksistä sekä tapahtumista.
  • Koordinoin huonevarauksia ja käsittelin erityistoiveita.
  • Ratkaisin vieraiden mahdollisia ongelmia ja varmistin positiivisen kokemuksen.

Koulutus

Vastaanottovirkailijana työskentelemiseen ei välttämättä vaadita erillistä koulutusta, mutta hotelli- ja ravintola-alan perustutkinnosta on tietysti hyötyä. Muista aina mainita olennainen koulutus CV:ssäsi selkeästi.

Jos sinulla ei ole paljon työkokemusta, voit sijoittaa koulutuksen työkokemuksesi yläpuolelle. Tällöin voit myös kuvailla koulutustasi laajemmin. Mainitse esimerkiksi mahdollinen erikoistumisesi ja merkittävät projektisi.

Liiketoiminnan perustutkinto, Suomen Yrittäjäopisto
syyskuu 2016 – syyskuu 2019

Taidot

Taidot ovat tärkeä osa vastaanottovirkailijan CV:tä. Sinulla on oltava erinomaiset viestintätaidot ja kyky tehokkaasti hallita useita tehtäviä nopeasti muuttuvassa ympäristössä. Koska olet vuorovaikutuksessa yrityksen asiakkaiden kanssa, kyky pysyä positiivisena ja ammattimaisena on erittäin tärkeää.

Erityisosaaminen, kuten kokemus tietyistä varausjärjestelmistä tai asiakaspalveluohjelmistoista sekä laaja kielitaito, vahvistaa CV:täsi.

Taidot

  • Ammattimainen puhelinetiketti
  • Erinomainen suullinen viestintä
  • Microsoft Office (Word, Excel, Outlook)
  • Tehokas tiedon syöttäminen
  • Hyvät kirjoitustaidot (80 sanaa minuutissa)
  • Organisointikyky
  • Monitoiminen
  • Kirjanpito
  • Kalenterinhallinta

Ominaisuudet

  • Asiakaskeskeisyys
  • Ratkaisulähtöinen
  • Stressinsietokyky
  • Yksityiskohtainen
  • Vieraanvarainen

Täydennä CV:si lisäosioilla

Tässä vaiheessa vastaanottovirkailija-CV:si sisältää kaikki olennaiset osiot. Voit kuitenkin täydentää CV:täsi lisätiedoilla. Tässä muutamia esimerkkejä:

  • Kurssit ja todistukset: Oletko suorittanut vastaanottovirkailijan tehtäviin liittyviä syventäviä kursseja? Voit mainita ne erillisessä osiossa. Mainitse myös kurssin tai todistuksen nimi ja vuosi.
  • Kielet: työnantajia kiinnostaa puhumasi kielet aina.
  • Työharjoittelut: jos sinulla on vähän työkokemusta, tästä kannattaa tehdä erillinen osio.
  • Harrastukset ja kiinnostuksen kohteet: hyvä tilaisuus tuoda persoonaasi esiin.
  • Vapaaehtoistyö: osoita yhteiskunnallinen sitoutumisesi.
  • Sivutoimet: hyvä tapa opiskelijalle esitellä taitojaan ja kokemuksiaan virallisen työympäristön ulkopuolelta.

Miten erottua vastaanottovirkailijan CV:llä?

Näillä kolmella vinkillä CV:si erottuu paremmin:

  • Räätälöi CV:si tiettyä työpaikkaa varten: Jokainen yritys määrittelee vastaanottovirkailijan työn hieman eri tavalla. Joskus siihen liittyy hallinnollisia tehtäviä, kun taas toisinaan yrityksen painopiste on asiakasvuorovaikutuksessa ja vieraanvaraisuudessa.
  • Tarjoa konkreettisia todisteita: Sen sijaan, että kuvailisit pelkästään tehtäviäsi ja vastuitasi, usein tehokkaampaa on kertoa saavutuksistasi ja tuloksistasi. Sen sijaan, että sanoisit ”vastaan asiakaspalvelusta”, voit sanoa ”paransin asiakaspalvelun tehoa 20 % vuodessa”. Näin annat konkreettisia todisteita taidoistasi ja tehokkuudestasi.
  • Luo lisäosioita: Monet hakijat tyytyvät vain pakollisiin osioihin. Valitse edellisestä kappaleesta sopiva osio ja panosta siihen.

Yleiset kirjoitusvinkit vastaanottovirkailijan CV:hen

Alla on muutamia vinkkejä vastaanottovirkailijan CV:hen, joilla viimeistelet asiakirjasi:

  • Pituus: muista pysyä enintään kahdessa sivussa.
  • Asettelu: käytä luettelomerkkejä tiedon järjestämiseen, varmista reunojen ja kappaleiden välinen riittävä tila ja valitse helposti luettava fontti, kuten Arial.
  • Vakuuttavuus: sinulla on lupa ylpeillä itselläsi; missä olet hyvä, mitkä ovat vahvuutesi ja miten erotut muista?
  • Kielioppi: vastaanottovirkailijalla ei ole varaa kielioppivirheisiin – pyydä siis jotakuta tarkistamaan CV:si.

CV:n ulkoasu

Varmista, että CV:si ei ole vain sisällöllisesti vahva, vaan myös visuaalisesti houkutteleva ja helposti luettava. Hyvin jäsennelty ja selkeästi muotoiltu CV, jossa käytetään ammattimaista fonttia, voi auttaa CV:täsi erottumaan edukseen. Käytä tarvittaessa CV-pohjaa.

Vältä liian montaa graafista elementtiä ja räikeitä värejä, jotka voivat vaikeuttaa luettavuutta.

Tee täydellinen CV kolmessa vaiheessa

Päihitä kilpailijat täydellisellä CV:llä. Tutustu asiantuntijoiden uravinkkeihin ja paranna mahdollisuuksiasi saada työpaikka.

author avatar
Kirjoittanut
Miranda Adriaanse
Mirandalla on vaikuttava 20 vuoden ura HR-neuvojana, ja tässä ajassa hänelle on karttunut syvällistä tietämystä. Nyt hän keskittyy kirjoittamaan aiheeseen liittyviä artikkeleita, joissa hän jakaa laajaa kokemustaan ja asiantuntemustaan. Teksteissään Miranda yhdistää käytännön näkemyksiä teoreettiseen tietoon, mikä tekee hänen artikkeleistaan ​​lähestyttäviä ja ymmärrettäviä laajalle yleisölle. Mirandan kyky ilmaista tiedot selkeästi tekee hänestä erinomaisen lähteen kaikille työnhakijoille.